'e-Dönüşüm, yılın ikinci yarısında da iş dünyasının ajandasında güçlü bir şekilde yer almaya devam edecek'
Yılın ilk yarısında e-Envanter Defteri uygulamasının hayata geçmesi ve
e-Gider Pusulası'nın uygulamaya alınması,
dijital dönüşüm sürecinin yeni bir aşamaya geçtiğini gösteriyor.
Yılın ikinci yarısında ise;
e-Fatura ve e-İrsaliye tarafındaki mükellef sayısındaki artışlar ile birlikte
işletmelerin e-belgelere olan ilgisinin daha da artması bekleniyor.
Gelir İdaresi Başkanlığı’nın dijitalleşme vizyonu doğrultusunda,
yıllardır devam eden e-Dönüşüm süreci;
artık yalnızca, e-Fatura ve e-Arşiv Fatura ile sınırlı değil.
Bugün işletmeler;
e-Defter, e-İrsaliye, e-Müstahsil Makbuzu, e-Serbest Meslek Makbuzu ve
diğer elektronik belgeleri, aktif olarak kullanırken;
yeni uygulamalar da sisteme dahil olmaya devam ediyor.
Gelinen noktada, e-Dönüşüm;
artık yalnızca yasal bir zorunluluk olarak değerlendirilmiyor.
Aynı zamanda;
işletmelerin verimliliklerini artıran,
operasyonel süreçlerini hızlandıran ve
kayıt düzenini güçlendiren bir dönüşüm aracı haline gelmiş durumdadır.
Bu yılın ikinci yarısında da
yeni düzenlemeler, yeni uygulamalar ve artan kullanım oranlarıyla, e-Dönüşümün;
iş dünyasının ajandasında yer alacağını ifade eden
Kolaysoft Teknoloji e-Dönüşüm Direktörü Sıla Gül Ottan,
şunları söyledi:
“Bu yıl; 1 Temmuz itibariyle,
e-Fatura ve e-İrsaliye uygulamalarına dahil olacak yeni mükelleflerle birlikte;
sistem üzerindeki işlem hacminin, daha da büyümesi bekleniyor.
Bu durum;
işletmelerin, e-Dönüşüm süreçlerini
son güne bırakmadan planlamalarının önemini, bir kez daha ortaya koyuyor.
Bu yıl ilk kez gönderilmeye başlanan e-Envanter Defteri,
işletmeler açısından; önemli bir yenilik olarak dikkatleri çekiyor.
Özellikle;
stok takibi ve dönem sonu envanter işlemlerinin elektronik ortama taşınması,
kayıtların daha düzenli tutulmasına ve süreçlerin dijitalleşmesine katkı sağlıyor.
Son dönemin en dikkat çeken gelişmelerinden biri ise;
e-Gider Pusulası oldu.
Vergi mükellefi olmayan kişilerden,
mal veya hizmet temin edilmesi durumunda düzenlenen
gider pusulasının elektronik ortama taşınması;
hem belge düzenleme süreçlerini kolaylaştırıyor,
hem de arşivleme ve erişim konusunda önemli avantajlar sağlıyor.
Önümüzdeki dönemde, e-Gider Pusulası’nın;
birçok sektörde yaygın olarak kullanılacağını düşünüyorum.
Özellikle çok sayıda gider pusulası düzenleyen işletmeler açısından;
elektronik ortamın sağlayacağı hız, maliyet avantajı ve operasyonel kolaylıklar
dikkat çekici olacak.”
Tarih: 25-06-2026