romabet romabet romabet
deneme bonusu veren siteler
beylikdüzü escort beylikdüzü escort bayan beylikdüzü escort istanbul escort beylikdüzü escort beylikdüzü escort bayan beylikdüzü escort hava durumu betturkey beylikdüzü escort beylikdüzü escort

içerik yükleniyor...Yüklenme süresi bağlantı hızınıza bağlıdır!

'e-Dönüşüm, yılın ikinci yarısında da iş dünyasının ajandasında güçlü bir şekilde yer almaya devam edecek'

'e-Dönüşüm, yılın ikinci yarısında da iş dünyasının ajandasında güçlü bir şekilde yer almaya devam edecek'

 

Yılın ilk yarısında e-Envanter Defteri uygulamasının hayata geçmesi ve

e-Gider Pusulası'nın uygulamaya alınması,

dijital dönüşüm sürecinin yeni bir aşamaya geçtiğini gösteriyor.

 

Yılın ikinci yarısında ise;
e-Fatura ve e-İrsaliye tarafındaki mükellef sayısındaki artışlar ile birlikte
işletmelerin e-belgelere olan ilgisinin daha da artması bekleniyor.

 

Gelir İdaresi Başkanlığı’nın dijitalleşme vizyonu doğrultusunda,

yıllardır devam eden e-Dönüşüm süreci;
artık yalnızca, e-Fatura ve e-Arşiv Fatura ile sınırlı değil.

 

Bugün işletmeler;
e-Defter, e-İrsaliye, e-Müstahsil Makbuzu, e-Serbest Meslek Makbuzu ve

diğer elektronik belgeleri, aktif olarak kullanırken;

yeni uygulamalar da sisteme dahil olmaya devam ediyor.

 

Gelinen noktada, e-Dönüşüm;
artık yalnızca yasal bir zorunluluk olarak değerlendirilmiyor.

Aynı zamanda;
işletmelerin verimliliklerini artıran,

operasyonel süreçlerini hızlandıran ve

kayıt düzenini güçlendiren bir dönüşüm aracı haline gelmiş durumdadır.

 

Bu yılın ikinci yarısında da

yeni düzenlemeler, yeni uygulamalar ve artan kullanım oranlarıyla, e-Dönüşümün;
iş dünyasının ajandasında yer alacağını ifade eden

Kolaysoft Teknoloji e-Dönüşüm Direktörü Sıla Gül Ottan,

şunları söyledi:

 

“Bu yıl; 1 Temmuz itibariyle,
e-Fatura ve e-İrsaliye uygulamalarına dahil olacak yeni mükelleflerle birlikte;

sistem üzerindeki işlem hacminin, daha da büyümesi bekleniyor.

 

Bu durum;
işletmelerin, e-Dönüşüm süreçlerini

son güne bırakmadan planlamalarının önemini, bir kez daha ortaya koyuyor.

 

Bu yıl ilk kez gönderilmeye başlanan e-Envanter Defteri,

işletmeler açısından; önemli bir yenilik olarak dikkatleri çekiyor.

 

Özellikle;
stok takibi ve dönem sonu envanter işlemlerinin elektronik ortama taşınması,

kayıtların daha düzenli tutulmasına ve süreçlerin dijitalleşmesine katkı sağlıyor.

 

Son dönemin en dikkat çeken gelişmelerinden biri ise;
e-Gider Pusulası oldu.

 

Vergi mükellefi olmayan kişilerden,

mal veya hizmet temin edilmesi durumunda düzenlenen

gider pusulasının elektronik ortama taşınması;
hem belge düzenleme süreçlerini kolaylaştırıyor,

hem de arşivleme ve erişim konusunda önemli avantajlar sağlıyor.

 

Önümüzdeki dönemde, e-Gider Pusulası’nın;
birçok sektörde yaygın olarak kullanılacağını düşünüyorum.

 

Özellikle çok sayıda gider pusulası düzenleyen işletmeler açısından;
elektronik ortamın sağlayacağı hız, 
maliyet avantajı ve operasyonel kolaylıklar

dikkat çekici olacak.” 

Tarih: 25-06-2026

FACEBOOK YORUM
Yorum