romabet romabet romabet
deneme bonusu veren siteler
beylikdüzü escort beylikdüzü escort bayan beylikdüzü escort istanbul escort beylikdüzü escort beylikdüzü escort bayan beylikdüzü escort hava durumu betturkey beylikdüzü escort beylikdüzü escort

içerik yükleniyor...Yüklenme süresi bağlantı hızınıza bağlıdır!

Ambalajlı içecek satan veya servis eden tüm işletmeler dbys.gov.tr üzerinden Depozito Bilgi Yönetim Sistemi’ne kayıt olarak; operatörlerini seçebilecekler

Ambalajlı içecek satan veya servis eden tüm işletmeler dbys.gov.tr üzerinden Depozito Bilgi Yönetim Sistemi’ne kayıt olarak; operatörlerini seçebilecekler

 

Plastik atıkların kaynağında ayrıştırılması ve geri dönüşümünde

gelişmiş ülkelerin çok gerisinde olan Türkiye’de;
1 Temmuz 2026 itibarıyla, “Depozitosu Olan Ambalajlar” (DOA) uygulaması başlıyor. 

 

Önceki yıllarda pek çok kez ertelenen uygulama kapsamında;
her iade edilen ambalajın karşılığında, 1 TL teşvik bedeli alınabilecek.

 

Depozito Yönetim Sistemi’nin

ülke genelinde hayata geçirilmesine yönelik çalışmalar kapsamında başlatılacak uygulamaya,

plastik sektörü sanayicileri de tam destek verdi. 

 

Yeni uygulama hakkında değerlendirmede bulunan

Ege Plastik Sanayicileri Derneği (EGEPLASDER) Yönetim Kurulu Başkanı ve

Plastik Sanayicileri Federasyonu (PLASFED) Başkan Yardımcısı Şener Gençer;

Türk plastik sektörü olarak;
2022 ve 2023 yıllarında iki kez ertelenen depozito uygulamasını, desteklediklerini belirtti. 

 

Zincir marketler ve AVM’lerde,

atık plastikleri toplayacak makinelerin

kurulma sürecinin, 1 Temmuz’a kadar

tamamlanması gerektiğini söyleyen Gençer,

“Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığımız ve

Türkiye Çevre Ajansı (TÜÇA)

tarafından yürütülecek uygulama;
sektörümüze ciddi bir katkısı olacak.

 

Uzun yıllardır dile getirdiğimiz,

kaynağında ayrıştırma ve geri dönüşümde

ülkemize sınıf atlatacak.

 

Uygulama ile sadece çevresel riskler azaltılmayacak,

ülkemizde çok güçlü olan geri dönüşüm sektörümüz,

daha az atık plastik ithal edecek.” dedi.

 

Sistemin;
“at-kurtul” alışkanlığının yerine,

“edin-yararlan-dönüştür” anlayışı temelinde

iade ve geri kazanımı odağına alan

yeni bir tüketim davranışının yerleşmesini desteklediğini vurgulayan Gençer,

1 Temmuz 2026 itibarıyla;
Türkiye genelinde hayata geçecek uygulama öncesinde,

ambalajlı içecek satan veya servis eden tüm işletmelerin dbys.gov.tr üzerinden

Depozito Bilgi Yönetim Sistemi’ne kayıt olarak;
operatörlerini seçebilecekleri bilgisini verdi.

 

Plastik, cam ve alüminyum içecek ambalajlarının, depozito kapsamına alınarak;
kontrollü ve sürdürülebilir biçimde ekonomiye yeniden geri kazandırılması ile

her milli ekonomiye en az 30 milyar TL’lik

doğrudan katkı sağlanacağını sözlerine ekleyen Gençer,

şu değerlendirmeyi yaptı:

 

“85 milyonluk nüfusa sahip ülkemizde,

sadece içecek ambalajında;
her yıl, 20 milyar adetin üzerinde atık plastik şişe üretiliyor.

 

Her türlü ambalajın tüketiminde, ciddi bir ivme gözlemliyoruz.

Sadece içecek ambalajı sayısının, 2030’da; 30 milyar adede çıkmasını bekliyoruz.

Plastik atıkların geri dönüşümünde,

yurt içi tedariğin yüzde 20’ye bile ulaşmadığı dikkate alındığında;
bu proje karşısında heyecanlanmamak, mümkün değil.” 

 

Depozito uygulamasının,

kalkınmış ülkelerin hemen tümünde;
uzun yıllardır başarıyla uygulandığını hatırlatan Şener Gençer,

Türkiye’nin; her türlü atığını, çöp olarak değil;
servet eşdeğerinde bir enerji kaynağı olarak görmesi gerektiğini kaydetti.

 

Uygulamanın;
toplumsal bilincin artırılmasına hizmet edecek araçlarla,

tahkim edilmesinin gereğine dikkat çeken EGAPLASDER Başkanı Şener Gençer,

sözlerini şöyle sürdürdü:

 

“Uygulama, sadece atık toplamayı amaçlamamalı.

İlkokullardan, hatta anaokullarından başlayarak;
tüm topluma, geri dönüşümü bir kültür olarak aşılamalı.

Her türlü evsel ve endüstriyel atıklarımızın çöp değil,

paha biçilmez bir enerji kaynağı olduğu,

çocuklarımızdan başlayarak; topluma anlatılmalı.

 

Bu yönüyle;
yükün, sadece Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’na ve TÜÇA’ya değil;

Milli Eğitim Bakanlığı, Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı, Sağlık Bakanlığı

gibi kamu otoritelerine de paylaştırılması gerektiğini;

topyekûn milli bir dava olarak görülmesi gerektiğini, düşünüyoruz.

 

Unutmayalım ki;
iade edilen her ambalaj,

daha temiz bir çevre ve daha sürdürülebilir bir gelecek demektir.”

Tarih: 22-06-2026

FACEBOOK YORUM
Yorum